Lite nyttigare chokladgodis

Detta receptet hittade jag hos kryddburken, hon har många bra recept!

Eftersom jag försöker att hålla mig ifrån godis i veckorna så tyckte jag att detta var ett perfekt chokladgodis att göra.
Jag brukar ta mig en bit mörk choklad på kvällarna tillsammans med kaffe, nu kan man ta sig en sådan här ruta som har bra fetter i sig.
Chokladen jag gjorde det på är 70% och nötter och flingorna är lite nyttigare och med bra fetter.

Man kan ta vad man har hemma, jag gjorde en salig blandning med dinkelpuffar, quinoapuffar, russin, cashewnötter, solroskärnor, linfrö, mandel m.m.

Detta behöver du:
ca 48 bitar

400 gram blandade nötter, frön, russin, rispuffar m.m
600 gram mörk choklad
1 dl flytande honung

Gör så här:



Väg upp nötter, frön, rispuffar, russin mm. som du vill ha i godiset. 




Smält chokladen i en kastrull på låg värme.
Dra bort från plattan när all choklad smält.
Tillsätt honungen.




Rör ner nötblandningen och rör om väl. Bred ut på bakplåtspapper (ca 20*25cm) och låt svalna i kylen nån timme



Skär i små rutor lr bitar, jag har gjort lite mindre bitar då det räcker gott och väl och sötsuget stillas =)
Ibland tar jag med en liten bit när jag är ute och går och känner att jag behöver lite energi.
Räcker länge!

#1 - - sanne:

Dessa skalll jag absolut testa, ser super goda ut:)